Acest curs se adresează elevilor de gimnaziu și are ca scop consolidarea și lărgirea orizontului de cunoaștere științifică a elevilor prin activități experimentale și o abordare interdisciplinară.
Toți copiii au o curiozitate nativă. Întrucât în cadrul orelor curiculare de științe din școli nu se fac experimente din cauza lipsei de resurse adecvate, a numărului mare de elevi dar și a abundenței de noțiuni teoretice care trebuie predate, elevii nu își dezvoltă capacitatea de observație, analiză și argumentare, de a lega noțiunile din fizică, chimie și biologie de viața reală.
Conținutul cursului este următorul:
– observarea la microscop a diferitelor tipuri de celule vegetale și animale.
– evidențierea curenților citoplasmatici.
– alcătuirea unei semințe la mono și dicotiledonate.
– extragerea și observarea granulelor de amidon din diferite tipuri de semințe.
– evidențierea producerii oxigenului în timpul fotosintezei și studiul factorilor care o influențează.
– extragerea pigmenților clorofilieni din frunze.
– extragerea pigmenților din petale.
– transpirația la plante.
– efectele ploilor acide asupra plantelor.
– studiul digestiei prin evidențierea activității unor enzime.
– observarea microscopică a protozoarelor din apa unei bălți.
– studiul metamorfozei la amfibieni.
Programul conține:
– pachet de 8 cursuri, 1 curs pe săptămână timp de două luni.
– fiecare curs durează o oră și jumătate în care se vor face fixarea noțiunilor teoretice și partea experimentală.
Condiții:
– cursul se face în grupe de studiu ce cuprind 4 – 6 elevi.